About the Blog

This blog is to supply you with infinitely useful Dutch phrases. You might be wondering, "Why, when will I ever use Dutch?" That's the exact point of this: You never know! Who knows the next time you might be suddenly mobbed by angry Dutch activists will be, or when that new exchange student shows up speaking Dutch, or when you find yourself lost in a windmill! These infinitely useful phrases sure will be useful then! So study up, and thank us later for our helpful phrases.

Daily Phrase 5

Phrase: De pannekoeken zijn op ons!

Translation: The pancakes are upon us!

Example for use in normal conversation:
A: How was your day today?
B: Not too good, I got sat on by a sperm whale.
A: Can sperm whales sit?
B: De pannekoeken zijn op ons!

4 comments:

Tom McGlothlin said...

Dieses Satz ist sehr ähnlich zu Deutsch. Auf Deutsch würde man sagen, Die Pfannkuchen sind nach uns!

The Dutch Daily said...

Wer wußte, aßen Deutsche Pfannkuchen! Ziehen sie Pottwale mit diesen Pfannkuchen ein? Ich bin, also glücklich waren Sie das erste, zum zu kommentieren. Ich wettete, daß Sie nicht ich können Deutsches auch sprechen.

Tom McGlothlin said...

Ich bin sehr überraschend, daß du Deutsch kannst! Und so gut! Wo hast du Deutsch gelernt? Wir alle müssen irgendwann Deutsch üben. Mr. Ponzani und ich lesen Deutsch am Donnerstag während Mittagessen im Plaza. Treffen wir?

The Dutch Daily said...

Wie ich lieben würde zu verbinden, sind Sie in Ihrer kleinen Eskapade, aber ich bereits ein Meister am Deutschen. Ich benötige keine Praxis. Ich erlernte Deutsches von der Geburt. Es war, wie ich Deutsches sprechend geboren war. Buchstäblich. Die meisten Babys kommen heraus schreiend, ich kamen heraus sprechender Deutscher. Möglicherweise könnte ich Sie unterrichten?